Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

torsdag

Medlemsskaber

Første bog i abonnementsserien "100 danmarkshistorier" fra Aarhus Universitetsforlag ankom i dag, med gave: nyeste udgivelse i serien "tænkepauser", der af alle emner handler om lyd - et absolut yndlingsemne for denne musiker!

Selve medlemsbogen handler om Struense, og ih hvor jeg dog glæder mig til at tygge mig igennem denne og de næste mange (og de tidligere) bøger i serien, og dermed få fyldt på de halvtomme og hungrende historiedepoter i mit indre videnslager!


Der var også nyhedsbrev fra Jenle - d.v.s. fra Aakjærselskabet med dagens post, hvor i det afsløres at årets boggave er en genudgivelse af Solvejg Bjerres fine erindringsbog fra barndommen på Jenle som datter af Jeppe og Nanna Aakjær, "Den hvide rug, den blide rug", fra 1980. Jeg har originalen, men glæder mig til at se gense den i smukt, nyt genoptryk.



Dejlig postdag på en dejlig feriedag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar