Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

mandag

Med Nell i Paris


Skulle i boghandel efter ringbind til jobbrug. I tilbudskassen lå denne lille, fine miniroman af bestsellerforfatter Jojo Moyes. Hendes romaner smykkes af fine, grafisk enkle og i mine øjne decideret lækre forsider, som ofte har tiltrukket min opmærksomhed. Men beskrivelserne af handlingerne har hidtil fået mig til at lægge dem fra mig igen. Orker ikke så meget hjertesmerte af den slags, der præger hendes bøger.

Men denne, om den unge kvinde Nell, der bliver svigtet af sin kæreste, men alligevel vælger at tage til Paris og at få det bedste ud af denne planlagte tur, selvom kæresten svigter, tiltalte mig. Det franske trækker i sig selv (ville så gerne lære fransk og besøge Frankrig engang!), så den kom med hjem, og jeg begyndte så småt at læse imens jeg selv sad på den lokale togstation og ventede på toget hjem.

Foreløbig har jeg nydt et fint, letløbende sprog og nogle af præcis de udfordringer jeg ville frygte hvis jeg skulle vove mig ud at rejse på egen hånd! Glæder mig til at læse videre om hvad unge Nell oplever i løbet af sin weekend i Paris!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar