Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

onsdag

CAL-klar

Klar til CAL - "crochet along", ("crochet" betyder hækling, "along" betyder sammen), for første gang.

Det internationale garnfirma "Drops" har lanceret en "crochet along" som de kalder "Spring Lane", og det går ud på at en større, ukendt opskrift offentliggøres bid for bid over nogle måneder. I dette tilfælde også med videoklip, der viser de forskellige teknikker, der anvendes, så flest mulig har mulighed for at være med og at blive helt skarpe i hækleteknikkerne.

Man ved at det ender med at blive et tæppe, der cirka bliver 90 x 115 cm, og man ved hvor meget garn, der skal bruges, og der kan endda købes færdige pakker sat sammen i egnede farver til tilbudspris. Men alle med røde/rosa farver i...

Sønnen min er farveblind - eller rettere "farvesvag", som sundhedsplejerskerne kalder det nu om dage, hvilket også er mere retvisende. Det betyder i praksis at han ser alle grønne og røde nuancer som variationer over temaet "brun" og at lilla for ham er en variant af blå!

Når jeg spørger ham hvilket af mine tørklæder han synes er pæneste vælger han entydigt et tørklæde, der har disse farver, som jeg derfor har valgt til CALen - og som i øvrigt også afspejles nu i bloggens farvevalg.


Da det færdige tæppe skal være i hjemmet, og forhåbentlig kunne bruges af alle, var det vigtigt for mig at vælge garn i sønnens farver. Der var ikke egnede farver nok i den garntype, som CALen er lavet til, så jeg valgte noget andet garn - "Muskat", et lidt skinnende/blankt bomuldsgarn, som jeg tidligere har nydt at arbejde med. Her var der ingen brune nuancer, men der var nok af de blå, gule og hvide til at det kunne lade sig gøre. 

Noget af det hyggelige ved en CAL må være at dele erfaringer, tips og billeder i garnfirmaets facebookgruppe. Jeg kender ingen der er med, så vidt jeg ved, men i gruppen er der allerede nu mange kvinder, der har meldt sig klar på alle mulige sprog fra alle mulige steder i verden. 

Jeg trænger til at have en uforpligtende boble for mig selv, hvor jeg hverken skal tænke på arbejde, bekymre mig for barnet eller terapitisere rundt i min egen navle... - så da jeg fik øje på denne CAL tænkte jeg "JA, det er da lige dét jeg trænger til"! 

Nu venter jeg så bare på første e-mail med den første runde af anvisninger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar