Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

onsdag

Arv

Svigermormor er flyttet i mindre bolig. Hun er ikke et læsemenneske, så denne læser fik en stak bøger med hjem. Alle værker fra 40erne om 2. verdenskrig.

Det værste jeg ved at læse om. Men samtidig også et uhyre vigtigt emne fortsat at have i erindring, og at have viden om. Krigens eftervirkninger præger fortsat os alle, omend sporene bliver mere og mere usynlige for hver generation. 

Bøgerne kommer på hylden i kælderbiblioteket, men især det store 3 binds værk, "Anden Verdenskrig, Krigens Dagbog 1-3", redigeret på baggrund af Arne Moldkjærs manuskript "Min krigsdagbog". Et værk jeg ikke kendte i forvejen - bøgerne har aldrig stået fremme hos svigermormor, og jeg har aldrig set eller hørt om dem - men som jeg nok ret hurtigt vil begynde at læse i.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar