Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

onsdag

"Gratitude"

Yndlings-hækledesigner Helen Shrimpton har udgivet et nyt mønster, som hedder "Gratitude" - "taknemmelighed" på dansk.

Det er et tæppe, men da jeg i forvejen arbejder på 5 af hendes andre tæppemønstre (ja, 5!) laver jeg noget andet denne gang.

Tanken er at lave et ophæng i en ring, og til det afprøver jeg for første gang Scheepjes serie af tynd bomuld der hedder "Sugar Rush" til nål 1,5 mm.

Det bliver småt og fint, og helt anderledes end mønsteret er tænkt af designeren. 

De første cirka 36 omgange minder mig om et kompas, og dem nøjes jeg med i første omgang. Her de første 6 omgange:

Og hvorfor så lave et "Gratitude"-kompas?

Jo, jeg har siden februar fulgt et healingsprogram - altså healing i videnskabelig forstand (forstået som konkret heling/helbredelse, ikke versionen fra den alternative verden), "Taking yourselv back, healing after narcissistic and antagonistic relationships" hedder det og er skabt af professor i psykologi Ramani Durvasula. Et program jeg kan anbefale på det varmeste!

Hver måned har sit eget tema og august måned har handlet om at finde frem til "My True North" - mit sande nord, Nordstjernen - klarhed, dér hvor man ved hvem man selv er og hvad man står for - for det glemmer man nemt, hvis man kommer under stor indflydelse af denne mennesketype.

Forhåbentlig hjælper så fysisk en manifestation af "My True North" på at fastholde de vigtige ting jeg har lært og erkendt denne måned.

Hvis jeg altså får lov at hækle videre - for hækleopskrifter er bare det dejligste sted at ligge for husstandens kære Konrad-kælepot-kat ❤️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar