Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

mandag

Maria Magdalene-puden godt i gang

Forstykket til den tunge pude, der skal blive min helt egen og meget personlige, er godt i gang. Tvivler dog på at det indkøbte garn rækker, men så må der jo købes lidt mere... - næste måned!

Opskriften er "Rosslyn" og er af Helen Shrimpton. Det er kun den inderste runde del af tæppet jeg vil gøre brug af til denne pude.

Farverne er noget vildere end der ellers ses på disse hæklenåle... - men er valgt ud fra hvilke farver den historiske Maria Magdalene fik mig til at tænke på. En noget "fluffy" fremgangsmåde - eller sagt lidt pænere: "intuitiv".

Fandt senere og tilfældigt et moderne maleri af Maria Magdalene på nettet - jeg må have set det før, uden at kunne huske det, for farveskalaen er præcis den samme! Jeg kan dog ikke huske at have set det før...

Maleriet er af Cassandra Barney, læs om hende og se flere malerier her: http://www.cassandrabarney.com/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar