Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

tirsdag

Skøn bog til arbejdsbrug (og hjemmetest)

Fandt helt tilfældigt denne skønne massagebog af Lotte Salling for børn en dag sønnen og jeg "osede" rundt i BR.


Jeg blev stor-forelsket lige på stedet. 

Fordi den indeholder 20 forskellige massagerim, bygget op over forskellige temaer, som børn kender og som er så forskellige så der vil være noget for alle. 

Fordi alle rimene både kan siges eller synges på enten "Snemand Frost og Frøken Tø" eller "Lille Peter Edderkop" (med en ekstra tone hist og pist, men pyt nu med det).

Fordi de kan laves med børn i alle aldre - de små på maven, de større på ryggen, og i skolen kan børnene lave nogle af dem på hinanden, hvis de vejledes ordentligt.

Fordi der er præcise anvisninger på hvordan bogen bruges, og hvorfor massage er godt for børn i alle størrelser.

Fordi den er gennemillustreret på med så rar og hyggelig en streg af Dina Gellert.

Jeg er ved at prøve alle sammen igennem med sønnike, som er meget begejstret for det hele - formentlig bliver denne her fine lille remse "Månemad" - der slutter med stjerneskud, den første jeg inddrager i mit program for "Musik for babyer i kirken", lige før vi skal synge "Du som har tændt millioner af stjerner" 🌟


Ingen kommentarer:

Send en kommentar