Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

mandag

Selvindsigt for næsten 6-årig!

"Mor, jeg kan faktisk bedst lide at læse Anders And blade og Jumbobøger." Sagde sønnen.

"Ja, min skat. Det ved jeg godt." Svarede jeg, og gav ham et ekstra kram.

Og ved I hvad? Jeg kan faktisk godt forstå ham.

For det er virkelig nogle ekseptionelt dygtige historieskrivere der har været igennem årene og stadig er.

De pirrer faktisk også min fantasi, og jeg ved faktisk ikke noget bedre end at læse højt af en Jumbobog for sønnen!

Vi har dog ikke helt opgivet andre typer af bøger, og har lige hygget os med at læse den nuttede og charmerende "Dronning Sardin" af Kate Willis-Crowley, hvor han genkendte beskrivelsen af den typiske katteadfærd fra vores egen kat, og morede sig hjerteligt over at katten pludselig kunne tale, og at den oplevede en situation helt anderledes end menneskebarnet. Vi håber meget at de to andre i serien også udgives på dansk.

Og aner en tankevækkende tendens til at det er britiske forfattere, der kan ramme den barnetype, der vækker genklang her - og ikke danske forfattere. Hm!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar