Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

tirsdag

Moonlight ❤️

Ved hans bisættelse hørte jeg første gang hans ældre brors kælenavn til ham: "Moonlight".


Hvorfor ved jeg ikke. Forklaring fulgte ikke med. Men det var fra deres tid som unge sømænd, der sejlede på østen - ja, "på" sagde de.

Jeg kendte den gamle mand, som denne unge konfirmand blev til. Hvilken relation havde vi egentlig? Det er så svært at blive klog på. Men det hjalp at finde ud af at vi var 4 x grandfætter/kusine til hinanden, aldersforskellen til trods.

Han levede 1934 til september dette år. 

Jeg holdt så meget af ham, men følte mig ikke berettiget til det. Som svigerbarnebarn til hans kæreste, hans livsledsager i mere end 25 år i de ældre år, og helt til sidste åndedrag - og også som ungdomsven til hende, måske lidt kæreste? Det er der lidt uenighed om - men de kendte og holdt af hinanden, var mindst venner som store børn - teenagere, 13-14 år, inden han tog afsted som sømand. 

Siden som fraskilt og enke, fandt de hinanden igen, og deres to familier måtte, som så mange andre, finde ud af at være sammen om dem.

Det gjorde de. Og vi sagde farvel sammen. 

Som svigerbarnebarn i denne konstellation var jeg både langt "langt ude" i relationen - men også meget tæt på og tit på besøg.

Jeg tror aldrig jeg har følt mig mere velkommen nogen steder nogensinde end hos disse to mennesker.

God tur, du gamle, du er en af dem jeg håber at møde igen, engang ❤️ Tak for dig.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar