Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

onsdag

Oles "Orla" - og min

Sønnen fandt "Orla Frøsnapper" på sin bogreol i dag.

Min gamle udgave fra 1973, som jeg fik i gave som 5-årig i 1976.

Udover at være meget forarget over at jeg kunne finde på at tegne både uden på og inden i min bog, så var han meget interesseret i at få den læst.

Godt at have ferie. Vi fik læst 2/3 i dag - selvom der ikke er billeder på alle siderne. Det er et nyt stadie i læseudviklingen.

Sproget flyder godt til højtlæsning. I næsten hver sætning sker der noget aktivt, som holder barnets nysgerrighed fanget.

Og selv faren kunne ikke lade være med at lytte - og smile!

Ser frem til at læse færdig i morgen.

Mon ikke vi skal fortsætte med de andre klassikere fra Ole Lund Kirkegaard?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar