Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

lørdag

Våren er i luften...

Selvom vi nu er i en periode med dagsfrost, så er dueparret, der har beboet vores have i de seneste 5-6 år og hvert forår har mindet os om hvordan det er at være nyforelskede, vendt tilbage.

Der kurtiseres med stor varme og intensitet på gyngestativets overliggende bjælke, så ingen kan være i tvivl om at våren er i luften.



Og netop den lille sang "Våren er i luften", af den fynske højskoleforstander Rasmus Nielsen og organist, seminarielærer og komponist - og ikke mindst kor- og fællessangsleder Oluf Ring, bringer forårsminder frem i mere end én forstand.

For den sang lærte jeg at kende, da jeg var afsted til mit allerførste musikstævne, som 10-11 årig, med skolens blokfløjtehold, til blokfløjtestævne på Ærø. Det første der skete da vi ankom var at alle blev samlet i en stor sal - som jeg husker det en kæmpe, stor og lys sal, fyldt med børn (primært piger!) hvor et ark med sangen blev delt ud og alle sang.

Arket har siden ligget i æsken med sopranblokfløjten, og dér ligger det endnu. Den fineste lille sang om våren, til minde om min egen spæde vår, som vordende musiker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar