Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

fredag

10 år

I dag er det ti år siden at jeg tiltrådte min nuværende stilling, som organist i en stor kirke, der ligger i et lille sogn, de otte af årene ved dette vidunderlige instrument, og lige så ofte ved det mere ydmyge klaver i den anden ende af kirken!




I ti år har jeg derfor dagligt kunnet både undres og glædes over at det blev muligt at få en indtægt at leve for, ved at kunne læse noder - den absolutte yndlingsaktivitet fra første øjekast, for den lille pige jeg var.

Jeg glædes ikke mindst over den mulighed, der ligger i jobbet, for at kunne nørde med sange og salmer; disse små rum, ad hvilke man kan besøge andre tider, steder, skikke og sind.

Og parallelt med dette nærstudere vilkår og veje i den forunderlige fysiske aktivitet, der kan være så fundamentalt helbreds- og humørberigende: at synge.

Alt i dette job er centreret om at det livbærende åndedræt bruges til at skabe toner, der bærer ord til at skabe og styrke fællesskab på tværs og trods af alt, og til at skabe tryghed, glæde, trøst og omsorg.

At kunne gøre præcis dét var min største drøm, da jeg som stor pige sad og lærte at spille klaver ved hjælp af sangbogen "Den fynske sang". Dén pige forstår stadig ikke helt at det efter svære kampe og mange omveje faktisk lykkedes...



Takker så inderligt alle, der har været med hele eller dele af vejen og skåler helt privat "hurra" med mand og søn i morgen efter fyraften og skoletid.

I dagens anledning har jeg købt en gave til mig selv - et sæt "in ear" luksus hovedtelefoner, Beltron YSM1000, der ikke forhandles i Danmark, men som har en fabelagtig lyd i forhold prisen.

For det stillesiddende arbejde kræver fysisk bevægelse som modvægt, og det går bare bedst med god musik og/eller en god podcast i ørerne, og lækker lydkvalitet er nu engang bare et must for en musiker!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar