Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

fredag

Afsluttet "langtidsufo"

En "UFO" er i internationale strikkekredse ordet for de der ufærdige projekter som næsten alle, der arbejder med garn, har liggende et eller flere af! Jeg har en del, må jeg indrømme. Men nu ét mindre - og dét er jeg stolt af!

En selvopfundet poncho-sweater, strikket på pind 3, i fin, tynd uld, petrol og bourgogne vil jeg kalde farverne, der er blevet totalt yndlingsfarver. Øverste del er bourgogne på den ene side, petrol på den den anden side, begge sider er ens i facon, og den kan derfor vendes efter behov. Den vil blive brugt til den er slidt op! Den er så bred at det er umuligt at fotografere den i sin fulde bredde - men den er ens i begge sider, så med lidt fantasi kan man sikkert forestille sig den!



Afslutningen finder sted på et tidspunkt, hvor en voldsom sag, der trigger mit eget kartharsisarbejde, udrulles fra min barndomsegn og -skole. Meget passende for en sweater så stor så man kan gemme sig i den når virkeligheden bliver for svær at rumme. I en tid hvor man er én af måske hundredvis af mennesker, især piger, der rammes hårdt af den aktuelle historie, og hvor det er vigtigt at få placeret skylden for at det kunne ske, det rette sted: hos de, der skabte rammerne for at det kunne ske - og at finde et sted at "gemme sig" for at forsøge at hele fortidens dybe sår og mange skrammer, som f.eks. i en meget stor sweater!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar