Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

torsdag

Sommerferieprioritering

Sønnen får sommerferie fredag. 7 uger. Dertil kommer 3 uger hjemme pga ventende trommehindetransplantation. Så 10 uger uden skole. Vi jubler i kor!

Men der skal holdes familiemøde lørdag for at lægge en plan for hvordan vi skal bruge de 10 uger godt, og det helt afgørende er at få lagt en dagsrutine vi alle kan leve med. Begge forældre har brug for daglig alenetid. Det har barnet faktisk også...

Denne mor kommer også til at prioritere behov og ønsker benhårdt. I den proces dukkede en overraskende erkendelse op: Tid til kreative processer er vigtigere end tid til at læse...

Måske fordi der lige pt ikke er en eneste bog der har fanget mig? Måske fordi det kreative behov bare er langt større? Måske fordi læseuniverset der deles med barnet, fænger så stærkt lige nu - den vidunderlige surrealistiske Mumitrold-verden.

Læser om keltisk kristendom, der rører mig. Om sangteori, der interesserer mig. Om psykologi, der hjælper mig.

Alligevel er længslen efter at være i den kreative proces langt, langt stærkere end noget andet. At hækle en ny "Mandala Madness" i en stribe skønne skovfarver: 


 - og ikke mindst at tegne mine elskede Tivuser og fortsætte med at øve mig i at "farvelægge" dem i alle grå blyantsnuancer.

Så forventningerne til sommerens læsning bliver små i år: Radiserne - den første bog med de samlede striber, som jeg fik i julegave sidste år, vil være velegnet morgenmadslæsning (vi sidder alle 3 med hver vores læsning og deler gerne med hinanden) og Mumi-mors biografi, der ventes med posten først i juli, når jeg selv får sommerferie - 6 uger i streg, opsparet pga den ventende operation.

Men mon ikke der bliver læsestof af mange slags at blogge om alligevel?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar