Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

tirsdag

Musik for babyer

En ny arbejdsopgave fylder meget lige nu. Læser, øver, planlægger og har endda været på kursus. Indimellem afprøves sange og der justeres efterfølgende. Nærmer mig noget brugbart, som jeg kan stå inde for.

Opgaven er det meget populære "babysalmesang", der har gået sin sejrsgang over hele landet igennem de senere år. 

Har nye tiltag klar til i morgen, hvor næstsidste gang i denne runde før sommer afvikles.

"Lysets engel" kom med posten i går, og jeg har fundet en kasse hun kan bo i, og komme op af når jeg kalder på hende... - og så skal det første vers af Ingemanns gamle og elskede salme synges, to gange, som de fleste vers bliver det. Hos mig ser "Lysets engel" sådan ud:


I fredags kom en pakke med 10 strålende små sole, som skal bruges til at massere babyerne imens vi synger første vers af "I østen stiger solen op", også af gode gamle Ingemann. Afhængigt af hvor godt babyerne kan lide det, så synger vi verset 2-3 gange, måske 4?



I morgen skal der også plukkes græsstrå og vi skal synge første vers af sommersalmen "Det dufter lysegrønt af græs" imens babyerne bliver kildet med græsstrå. Dét er jeg lidt spændt på hvad de siger til...

At afholde musik for babyer i kirken er en pragtfuld arbejdsopgave, der tvinger en i kontakt med de bløde og sensitive sider, for man kan ikke andet når man skal have med så små, uskyldige væsner at gøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar