Med krop og sjæl solidt plantet i 5000 m2 vild have på Sydlangeland, leves der med fokus på glæden ved det store i det små - i menneskeliv, i naturliv, i læseliv, i kreativt liv. Bloggen bruges til at dokumentere og dele uddrag af livet.

tirsdag

Ny bog fra Majbritte Ulrikkeholm


Elsker at købe og modtage en pakke fra kunstneren Majbritte Ulrikkeholm.

Så meget kærlighed og omhu for "det skønne", både i værkerne hun skaber og pakkerne hun pakker.

Senest dette smukke, nyudgivne jubilæumsværk, med tekster samlet fra hele forfatterskabet.

Jeg elsker hendes kærlige, eventyrlige univers, og hendes metoder til at håndtere det svære liv, traumer og skabelsesprocesser.

Hendes nærværende sessions på Facebook, hvor hun deler ud af sin livskunst er dybt rørende, og hjælper og inspirerer mange.

OG hun lægger ikke skjul på, undviger ikke hvor barsk og smertefuld virkeligheden og det virkelige liv faktisk er.

Det ville ellers være det nemmeste, den behageligste flugtvej - men samtidig en vej, jeg selv er fuldstændig allergisk overfor!

Jeg mødte selv Majbritte Ulrikkeholm da vi var ganske unge - jeg selv bare et stort barn. 

Hun sang rollen som "Adele" i operetten Flagermusen på Nyborg Vold i 1983, og hun sang den helt vidunderligt. Sikke en stemme og sikke en udstråling fra en scene, jeg var så betaget - men måtte egentlig ikke være det, for min søster var med i koret, og der var hårde kampe "i kulissen" om at blive instruktørens yndling, så man også selv kunne blive opdraget!

5 år senere var jeg også selv del af det miljø - men hun var væk. Det forstår jeg godt, og jeg blev der heller ikke ret længe...

Men betaget af hende som kunstner var og er jeg, og har fulgt med i hendes karriere lige siden.

Som for så mange andre er især sangen "Når iskrystaller smelter" gået i mit hjerte, nok for at blive der for altid.

Den er ikke bare smuk, men også dybt healende. Teksten er med i denne nye samling af både gamle og nye tekster.

Jeg har slet ikke læst den hele endnu. Jeg slår op på må og få når jeg har lyst eller trænger til at læse en poetisk, eventyrlig, kærlig, rørende, inspirerende tekst fra hendes hånd - fra hendes hjerte.

Af dem jeg har læst har én rørt mig mere end andet jeg længe har læst, "Hjertets julekalender" på side 161 ❤️ - og jeg vil læse den højt for andre ved mine kommende julearrangementer 🙏🕯️🌲

Tak, Majbritte Ulrikkeholm ❤️🕯️🌲

Ingen kommentarer:

Send en kommentar